Sunday, July 23, 2006

Gympie

21-23. maj 2006


Jeps, efter at have tosset rundt i sandet med 4WD'en i et par timer kørte vi mod byen Gympie. Her krævede det en hel del u-vendinger, spørgen om vej etc. for at finde vores campingplads. De lokale som vi spurgte om vej sagde også alle at Gympie var en labyrint at finde rundt i. Men vi endte da med at finde det.


Vi lavede ikke noget videre spændende i Gympie - det var sådan set bare et stop på vejen mod Goomeri hvor vi skal på farm training. Mandag brugte vi på at drøne rundt og kigge i butikker, hvor jeg bl.a. fik fandt bogen Sleepers af Lorenzo Carcatella, en bog jeg længe gerne har villet læse. Købte denne og Dolores Claiborne af Stephen King for ingen penge i en genbrugsbiks - god backpacker-sparestil. Desuden fik vi omregistreret bilen! Så nu har vi desværre ikke vores halvsjofle PEC-512 nummerplade fra New South Wales længere, men 276-JMM fra Queensland - Sunshine State 8-) Så nu er der betalt registrering på bilen de næste 12 måneder - det kostede ca. $650 for 12 måneder - dvs. ca. 2700 kr for forsikring, afgifter og ALT. Hernede betaler man nemlig det hele samlet, til en brøkdel af hvad det koster derhjemme i bil-fjendtlige Danmark :-) Nu hvor bilen er på QLD plader skal den heller ikke synes/checkes igen næste gang registreringen udløber - den skal blot betales, hvilket kan gøres over nettet, telefon eller hvad der nu passer en, så selvom den nye ejer er i West Australia eller har fået transporteret bilen til Nordpolen kan han/hun fornye rego'en. Dejligt nemt, og et plus når vi skal sælge bilen.



Selvom Gympie er en kedelig by har jeg alligevel lidt godter i posen i form af billeder! I Gympie er der, ligesom alle andre steder her på kysten, fyldt med Lorikeets, de farverige fugle som flyver rundt og støjer. Fik dog chancen for at se dem på tættere hold i Gympie, da vores nabo havde et fuglebad stående ude foran. Så vi havde jo mulighed for at fodre dem osv. - og efter et stykke tids sidden helt stille uden pludselige bevægelser lykkedes det mig at håndfodre dem - og senere at få en 6-7 af til at sidde på min hånd og mit ben :o) Herrecool. Min kameradame præsterede endda at filme det!


Der var et åbent areal på den anden side af hegnet, så var selvfølgelig også ude og lege med min bommerang :O) Efter det begyndte at gå rimeligt godt med at gribe den prøvede jeg at give den en hel del mere gas med at kaste den, hvilket gik fint nok. Den fløj rundt i en stor cirkel som den skulle og var sådan set på vej tilbage... da der pludselig var et stort grantræ i vejen. Der satte den sig fast et eller andet sted, og var ikke til at få øje på eller få ned igen. Øv. Prøvede at klatre op i træet, men eftersom den første gren jeg greb fat i var pilrådden knækkede så snart jeg rørte den var det nok nemmere og sikrere bare at købe en ny ved lejlighed :-)

1 Comments:

At 5:07 PM , Blogger The Rasmus said...

Har faaet billederne og video... Maa lige faa dem smidt op :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home