Saturday, July 01, 2006

Flere forlystelsesparker!



Efter vores tre slapperdage flyttede vi fra Southport ud til Oxenford, byen hvor Movie World og Wet 'n' Wild, den tredie forlystelsespark vi havde turpas til, lå. Så har vi nemlig Movie World og Wet 'n' Wild indenfor gåafstand, fremfor at vi skal køre en god halv times tid hver vej. Den første dag herude tog vi i Movie World igen. Her fik vi endnu en gang vind i håret til den store guldmedalje efter et par ture i Superman Escape :O) Den bliver man aldrig træt af. Vi blev også endnu engang temmeligt våde efter en tur i Wild Wild West(h) vandrutchebanen. Andre gentagelser var paraden, Police Academy show og alt det vi nu havde lyst til at prøve en gang til. Tror at det eneste nye vi så/prøvede, udover Looney Tunes' svar på "Baljerne" i Tivoli, var et Looney Tunes show, et musikshow med diverse 80'er hits og lignende, udført af Bugs Bunny og gutterne - et nogenlunde show, men det levede ikke ligefrem op til standarden i resten af parken. Men udover det var det en kanon tur i Movie World for anden gang. Havde lidt på fornemmelsen at vi måske ville havne der en gang til senere på ugen :O)


Vores campingplads havde et stort areal hvor der ikke var andet end græs = plads til at lege med boomerang! Woohoo :O) Efter en omkring 50 forgæves forsøg lykkedes det mig at gribe den med armene. Det er ikke så superlet som det ser ud. Dette fandt Henriette også ud af da hun i et af sine første forsøg fik den til at flyve hen i nogle træer, hvorefter den var temmeligt borte. Vi ledte efter den i en halv times tid eller sådan noget, og gav derefter op. Jeg fandt den dog igen næste morgen, så jeg legede videre :O) Denne dag var vi på vej i Wet 'n' Wild, det store vandland, og havde derfor badetøjet på. Dette viste sig at være en fordel, for i et af mine knapt så heldige kast fløj bommerangen hen over skallen på mig, slog et stort sving og røg med et plask i åen som løb langs med campingpladsen - arrrgh. Stod lidt og overvejede om jeg gad at svømme efter et stykke træ til seks dollar, da der kom to mænd og en dreng sejlende i en lille jolle. De sejlede LIGE mod min boomerang, og spurgte derfor pænt om de gad at samle den op og kyle den tilbage. Dette gad idioten som styrede båden dog ikke - tak for lort. Efter at have gået og bandet og undret mig over hvad fanden der foregår i hovedet på sådan nogle egoistiske idioter besluttede jeg mig for at jeg ikke kunne undvære mit legetøj, og ikke gad at køre tilbage til Surfers Paradise for at købe en ny, så jeg hoppede i det noget af det klammeste vand jeg har prøvet at svømme i - men jeg fik min boomerang tilbage :O) Så efter jeg havde taget en tur under bruseren hoppede vi ind i bilen og drønede mod Wet 'n' Wild.


Jeg har desværre ingen billeder fra Wet 'n' Wild, men det var bestemt et besøg værd, omend det ikke kom op på siden af Movie World eller Sea World. Nogle af vandrutchebanerne var bedre end de andre, en af dem var simpelthen toppen af poppen :O) Terror Canyon hed den. Her sad man i en topersoners badering som drønede ned igennem en mørk tunnel med et væld af lys- og lydeffekter, skarpe sving og hvad dertil hører. Svært at beskrive, men selv ældre ægtepar morede sig lige så godt som de børn der tog turen. Så det var ikke så tosset :O) Derudover bød parken på boblebad, bassin med bølger og selvfølglig et utal af vandrutchebaner. Vejret var heldigvis i top, så vi havde ganske vellykket dag. Den sluttede dog ikke i Wet 'n' Wild - de sidste par timer af eftermiddagen brugte vi nemlig på at tage i Movie World igen, hvor vi brugte det meste af tiden i Superman Escape. Sagde jo at man ikke kunne få nok :O)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home