Wednesday, March 22, 2006

Tilbage til Taupo

Saa kom sidstedagen for vores ret saa vellykkede East As tur. Vi startede med en ordentlig gang morgenmad serveret af den gamle mutter i huset (men der var ingen bacon and eggs til alle drengenes store skuffelse). Herefter fik vi sunget en farvelsang, sagt Kia Ora osv., hvorefter vi igen skulle videre med los bussos. Vi fik desuden taget et gruppefoto, hvor bl.a. deres ufattligt fede koeter ogsaa kom med paa :O)

Et kvarter efter afgang stoppede vi ved indgangen til et eller andet jeg godt nok ikke kan huske hvad var. Men i hvert fald var der en imponerende tree carving, lavet ud af én traestamme. Paa det foerste stop i en mindre by fik jeg koebt mig en sweatshirt (det var ikke lige nok med en langaermet i bagagen pga. det konstant skiftende New Zealandske vejr), saa det var laekkert. Naeste stop var i Rotorua, prut-byen, hvor en del fra holdet hoppede af hvorefter vi andre droenede videre mod Taupo.

Paa vej til Taupo aktiverede Al, vores chauffoer, pludselig samtaleanlaegget og sagde: "Pong pong... What am I?". Efter et par forgaeves gaet fra os passagerer sagde han "I'm an idiot". Viste sig saa at han havde koert forkert :O) Dette gjorde dog ikke det store, da han til vores hel havde stoppet ved en stor soe af boblende mudder ala dem vi saa i Rotorua. Saa her holdte vi et kvarters pause mens vi morede os over de klamme lyde fra soeen og kastede rundt med Gareths rugbybold. Herefter gik turen videre mod Taupo, denne gang forhaabentlig den rigtige vej :-)

Da vi ankom blev vi smidt af ved Rainbow Lodge, et hostel vi selv havde booket da vi ikke gad at bo paa det ufatteligt ringe Urban Retreat (det hostel hvor jeg brillierede med at baldre en rude) som vi boede paa sidst vi var i byen. Her sagde vi paent farvel til Al og paa gensyn til resten af teamet som vi skulle i byen med om aftenen!

Da vi checkede ind paa Rainbow blev vi meget hurtigt klar over at vi ikke havde dummet os helt. Overnatniningerne kostede det samme som paa skodstedet, og tilgengaeld var det hele meget renere og laekrere. Fx havde vi eget bad og toilet, gratis sauna, gratis emailcheck, gratis the og kaffe, et veludstyret koekken etc. - kanon. Desuden kom vaerterne og serverede chokoladekage for os da vi stod i koekkenet :) Tak for det.

Eftermiddagen blev brugt paa at koebe ind, da vi omsider var ved et godt og billigt supermarked (den bedste af slagsen paa NZ, Pak and Safe), sammen med Kim, en hollandsk pige fra bussen som vi boede paa vaerelse med. Herefter var vi en tur forbi en Bottleshop da toeserne skulle have noget vodka til deres juice (bvadr). Selv havde jeg fundet mig 12 oelflasker til 9$ i supermarkedet, hvilket er MEGET billigt ift. de ellers ret hjernedoede oelpriser hernede. Udover at oel er dyrt er de meget stikse med at checke ID, og desuden kan spiritus kun koebes i Liquor Store/Bottle Shop. Man skal vaere 18 for at koebe alkohol, og hvis man ligner en der er under 25 skal de bede om ID. Blev ogsaa bedt om ID da jeg skulle betale for mine oel, og selvom jeg havde koerekort, Dankort, sygesikring og lignende maatte jeg ikke koebe eftersom butikkens politik var at de kun tog imod New Zealandske koerekort eller pas. Heldigvis havde Kim sit pas paa sig, saa endte alligevel med at faa mine oel med mig.

Om aftenen kom Kathrine, en dansk pige fra bussen, over og varmede op med os i vores vaerelse. Her savnede jeg godt nok nogle hoejtallere til min iPod... Vi maatte noejes med de 6-7 sange jeg har liggende paa min telefon og saette den paa hoejttaler - ikke helt optimalt, men Kathrine, Henriette og jeg morede os da meget godt med at hoere noget dansk musik (Goagaaaaaaaaaaaaaaaarrtneeerrrrrr! :O)). Senere smuttede vi saa i byen og moedtes med de andre fra bussen paa Taupos diskodasko ved navn Holy Cow! og havde en temmelig fornoejelig aften... Saa vidt jeg husker ;-)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home