Friday, March 17, 2006

East As!

I dag kom saa endelig dagen hvor vi skulle vaek fra Taupo (wee). Godt nok havde vi den fedeste oplevelse indtil videre her (Skydive), men ellers har det sgu ikke ligefrem vaeret det fedeste sted vi har vaeret.

Men mandag den 6/3 var dagen hvor vi skulle ud paa den lidt alternative East As tur, hvor man kommer helt ud og koere langs med den New Zealandske oestkyst, og oplever en masse "Middle of Nowhere"-steder.

Det hele er dog ikke lutter lagkage. Ringede "i gaar" til KiwiExperience for at faa bekraeftet at vi var paa bussen i dag (vi bookede for over en uge siden). Fik saa at vide at jeg slet ikke var paa bussen, men var waitlisted, og Henriette kun var paa frem til byen Napier, hvilket er ca. paa halvvejen mod Gisborne, det foerste sted vi skal overnatte paa vores 4-dags tur. Oehh... Fedt. Naa, men jeg fik at vide at jeg skulle ringe til dem hvis vi ikke kom paa bussen (dvs. krydsede fingre for at der var nogen der ikke dukkede op).

Om morgenen viste det sig saa at der var en som ikke var dukket op. Heldigt nok for mig, for saa var jeg paa bussen. Men Henriette var stadigvaek kun paa indtil Napier, saa det var jo ikke helt optimalt. Saa jeg ringede til Kiwi og brokkede mig alt hvad jeg kunne :o) Hvilket saa resulterede i at de ti minutter senere ringede og sagde at de godt ville betale for en billet paa den normale regionalbus saa Henriette kunne komme fra Napier til Gisborne. Derefter ville vi begge vaere sikret plads paa bussen resten af turen... Godt.

Naa, men vi blev samlet op i Taupo og hilste paent paa Al, vores chauffoer. Foerste pause fandt sted ved et sted jeg ikke kan huske navnet paa hvor vi saa en masse flotte vandfald og noed udsigten. Herefter gik turen videre til Napier, hvor vi spiste frokost og skaendtes med KiwiExperience i telefonen. Herefter vandrede Henriette mod Napier Travel Centre og tog regionalbussen mens vi andre droenede videre samme vej.

Da vi ankom til Gisborne samlede vi Henriette op igen og koerte mod vores hostel. Indlaegget laengere nede hvor jeg brokker mig over den gamle spand af en PC jeg sidder ved er skrevet fra det hostel. Men Charlet Surf Lodge, som stedet hed, var et af de mere spoejse hostels. Aarsagen var ejerne - et gammelt hippiepar! De har en meget fin "honesty"-livsfilosofi, hvilket fx er grunden til at der ingen laase er paa nogle doere, at man selv skal laegge penge i en sparegris efter man har brugt internettet og lignende. Hele stedet var ioevrigt pyntet med laessevis af spirituelt kunst... Dog syntes jeg personligt at deres ellers meget smukke filosofi krakkedelerede lidt da jeg saa mappen med braendte DVD-film. Men lad nu det ligge :) Det var i hvert fald et hyggeligt sted, hvor man mere eller mindre havde en strand som forhave.

Hovedaktiviteten paa dette stop var surfing, men det regner jeg med at vente med til engang til Australien. I stedet snuppede Gareth, en gut fra Wales som vi ogsaa boede sammen med i Taupo, min iPod og satte den til tv'et hvorefter samtlige gutter fra Great Britain samledes for at se det ene Top Gear afsnit jeg har gemt paa den (Bugatti Veyron episoden) - hygsomt :O)

Jeg har sikkert glemt noget - og apropros glemme, saa var det jo her jeg glemte min cd! Jeg har heldigvis vaeret saa heldig at ejerne har fundet cden, saa jeg faar den sendt tilbage til mig. Saa kan snart krydre indlaeggene med nogle billeder :)

I morgen skal vi videre opad oestkysten...

Cheerio.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home