Sunday, February 26, 2006




Ohøj!

I dag har vi været ude og sejle. Planen var egentlig at vi skulle med bus paa rundtur i Auckland, men der var vist sket en mindre misforstaaelse hos mig og/eller ekspedienten hos Backpackersworld som bookede turen for os. Da Henriette ville ned og tjekke bussens ankomsttid fik hun så at vide at bussen ikke kom... Øhh... Ok. Da hun kom op og fortalte det kiggede jeg så lige på sedlen i min lomme, og minsandten om der ikke stod den 27. og ikke den 26... Tis.

Nå, men nu hvor vi jo var oppe i god tid gik vi ned til Backpackersworld og hørte hvad de havde af forslag til hvad vi så kunne foretage os. De havde så tilbud på en sejltur med en baad som for et par aar siden blev brugt af det japanske hold i baadraeset America's Cup - en baad til ufatteligt mange penge, den bestod bl.a. af kulfiber for 1,5 mio. euro. Kl. 12 stillede vi op nede paa Viaduct Habour som ligger 10 minutter fra vores hostel, hvor vi blev foert ombord, blev ifoert nogle fikse sorte redningsveste og fik lidt introduktion om hvor vi fik lidt information om hvor vi kunne stikke fingrene ind hvis vi var traette af dem osv. :) Herefter blev motoren startet og saa gik det ellers derudaf.

Da vi var kommet ud fra havnen blev motoren slukket, og saa skulle crewet ellers bruge otte frivillige til at hejse sejlet op i den 30 meter hoeje mast. Her meldte jeg mig (selvfoelgelig), saa
Henriette kunne staa og more sig over at se mig og syv andre gutter staa og laegge alle kraefter i for at faa sejlet hejst. Og saa droenede vi ellers derudaf. Ret underholdende, saadan en baad tipper jo temmeligt meget til den ene eller anden side, saa det var om at holde balancen. Under turen fik dem der holdt sig til ogsaa lov at tage roret (ogsaa kulfiber for lige at tilfoeje en noerdet detalje :O)) og proeve at styre baaden. Superfedt.






I skal ikke snydes for billeder af det foerste der fangede min opmaeksomhed da vi kom ned i havenen... Maa blive senere, loeber toer for tid nu...

Naa, men i morgen staar staar den paa bustur, hvis der da er styr paa datoen denne gang.

Godnat.

//Rasmus

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home