Sunday, March 12, 2006

Internet!

Har omsider fundet noget brugbart internet. Er ankommet til Wellington, hvor vores timebetalings-systemet paa vores hostels computere er gaaet ned, saa kan omsider faa opdateret lidt :)

For lige at foelge op paa vores bustur rundt i Auckland...

Om mandagen (den 27. maa det saa have vaeret) tog vi bussen ved nitiden om morgenen. Guiden/chauffoeren hed Bodie (staveplade), en spoejs faetter som var medlem af en Mauri stamme og jeg-skal-komme-efter-dig :)

Turen gik bl.a. op paa et par vulkaner hvor vi havde god udsigt over Auckland by og havn. Her stod guiden og underholdte med historier om de forskellige oeer (der er bl.a. en oe hvor tiden tilsynladende er gaaet i staa under ungdomsoproeret = hippier, tjald osv. über alles), historier fra krigen m.m. Senere kom vi til nogle andre vulkaner hvor der var kanoner og tunneler tilbage fra WW2. Dem var vi selvfoelgelig nede og gaa i, ret spaendende naar ens gaatur samtidig bliver krydret med guidens fortaellinger om de temmeligt voldsomme ting der er sket de steder man passerer.

Og fuck!!!! Nu skulle jeg lige til at saette en cd i med billeder fra turen, hvorefter at opdage at coveret var tomt :( LORT. Haaber satme at jeg kan faa cden tilbage, tror at jeg ved hvor jeg har glemt den. Vistnok i den computer den foregaaende indlaeg er skrevet fra... Pis :/Naa, maa faa ringet til det hostel i morgen, og saa maa I klare jer uden billeder indtil videre...

Efter tunnelerne og alt WW2-loejerne gik vi videre langs med vandet hvor der var en fantastisk udsigt, som de fleste andre steder paa New Zealand. Nu mangler jeg mine billeder, selvom man nok skal se NZ med egne oejne for virkelig at fatte hvor hamrende flot et land det er. Gaaturen endte paa en strand hvor guiden i mellemtiden havde vaeret henne og hente nogle palmeblade som vi saa skulle proeve at skaere ud saa selve fibrene inde i bladene blev tilbage. Disse skulle saa bruges til at flette et reb, paa samme maade som Maurierne (NZ's oprindelige befolkning) goer. Saa det sad vi og underholdte os med i det gode vejr.

Dagen sluttede med at vi tog et smut forbi en chokoladefabrik hvor vi fik smagsproever (wee!), dog kun noget marcipan (Turkish Delight), spiste frokost og vendte naesen hjemad mod vores hostel. Paa hjemvejen koerte vi forbi den del af havnen vi tog vores sejlbaad fra dagen foer, og kom forbi det yderst flashy Hilton hotel. Bodie fortalte at dette hotel bl.a. var beroemt fordi Paris Hilton havde lavet en beroemt video der, denne info blev fulgt op af et kollektivt "hoehoe" fra samtlige drenge i bussen :O) Saadan sluttede vores udmaekede sightseeing. Og den blev jo kun bedre af at den var gratis!

"I morgen" skal vi endelig videre fra Auckland med Kiwiexperience bussen. Det bliver fedt, for Auckland er sgu ikke den fedeste storby naar man har vaeret i Sydney og Melbourne. Men man kommer jo heller ikke til NZ for at se storby...