Monday, April 24, 2006

Newcastle


I dag vågnede vi så op på YHA i Newcastle efter at være ankommet kl. halv to natten før. Da de ikke havde noget rum med plads til to sov vi i hvert vores værelse. Dette var som sådan også fint nok, bortset fra at min mobil var død og jeg derfor ikke havde noget vækkeur. Derfor ville Henriette komme ind og sparke mig ud kl. kvart i ni. Men da jeg pludselig vågnede var klokken 11. Hmm. Nå, op og i bad i en fart, man skal nemlig som regel checke ud fra hostels inden kl. 10. Da jeg checkede ud var der dog ikke noget brok, så nu skulle jeg bare finde Heriette. Fik fat i hende ved at sende en SMS fra en telefonboks. Det viste sig så at hun ikke havde set nogle mennesker i rummet da hun kom ind, og derfor havde ledt efter mig på badeværelset og lignende. Skummelt... Jeg må have gået i søvne eller gemt mig ret godt under dynen :o) Efter vi havde fundet hinanden igen hoppede vi ind i bilen og kørte hen til Newcastle Beach Backpackers hvor vi ikke kunne komme ind i går aftes fordi de lukkede for receptionen ved midnatstid. Her kan vi nemlig parkere bilen ganske gratis, hvorimod vi fik lov at punge ud for det efter kl. 9 om morgenen ved YHA, hvilket jo ikke helt optimalt.


Mens vi checkede ind, spurgte vi efter tømrere i området, og fortalte om vores projekt med sengen i bilen. Det viste sig så at gutten, som vistnok ejer stedet, har bygget en del campere ud af varevogne og lignende, og at han var frisk på at tage fat på vores også mod et overkommeligt beløb. Så det er kanon lækkert! Fik vist hvordan vi gerne ville have det lavet osv., og fik lavet en aftale om at han kommer og ordner det i morgen eftermiddag efter at vi har hentet marterialerne i det lokale byggemarked (Bunnings). Herligt.


Derudover har vi været nede på RTA, motorkontoret hvor vi skal udfylde de papirer der gør at bilen bliver registeret i vores navne. Her blev vi dog sendt hjem igen i første omgang fordi vi skulle have noget papir som dokumenterer vores nuværende adresse. Temmeligt åndssvagt eftersom vi rejser igen om to dage, men sådan er det jo altid med sådan noget papirarbejde. Værten her på vores hostel lavede også fluks en seddel da jeg bad ham om det, så vi i morgen kan drøne derned igen og få det ordnet.





Newcastle er ellers en fin lille by (137.000 indbyggere, lille når man kommer lige fra Sydney med 4 mio.) med en enormt lækker strand! Der var vi også en tur nede i dag, for at nyde det lækre solskinsvejr (håber at I hygger jer med det evige vintervejr derhjemme ;-)) og se den surfingkonkurrence som bliver afholdt her for øjeblikket, hvor folk kommer fra nær og fjern for at deltage. Det ser sgu temmeligt fedt ud når de kan finde ud af det - må taget fat på surfing inden jeg rejser hjem, hvis jeg kan få det klemt ind i mit meget pressede og stressende program :O)


Rart at komme væk fra storbyen og hen til nogle lækre strande!


Cheerio!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home