Monday, April 24, 2006

Strand, strand og... istid!

Tirsdag den 11. april 2006 var så den første dag hvor vi vågnede op i vores bil. I løbet af natten havde var vi godt nok vågnet et par gange - man skal vist lige vænne sig til at sove på den måde, men ellers var det faktisk ret komfortabelt. Kunne være møj' værre. Vi vågnede nogenlunde tidligt, ved ottetiden, hvorefter vi stille og roligt gik i bad og fiksede os noget morgenmad. Da vi desværre ikke har nogen adapter i bilen så vi kan oplade kamera, telefon, bærbar og lignende måtte vi sætte batteriopladeren til kameraet til ude på toilettet og sætte os udenfor og vente på at batteriet var opladt. Dette gjorde dog ikke det store da vi havde lækkert vejr og vores egne campingstole! 8-)

Da vi kørte afsted tog vi i stedet for Pacific Highway en vej som gik langs stranden. Her stoppede vi ved Bommerang Beach, en lækker lækker strand som lå langs med vejen. Her smed vi os i sandet i et stykke tid og fik noget sol på kroppen - trænger vi til i øjeblikket efter at have boet i Sydney centrum i 14 dage.

Lige ved siden af Bommerang Beach ligger Elizabeth Beach, endnu en b-e-a-utiful strand. Her slog vi os dog ikke ned, men nøjedes med at nyde udsigten og tage et par billeder før vi trillede videre i bilen.

Herefter præsterede vi at køre forbi en seværdighed vi skulle have set, doh. Nå, men vi havde nået byen Forster, hvor vi fik købt ind og fyldt bilen op. Var så dum at tage Henriettes telefon (min egen er jo død) og regne ud hvad den havde kørt på literen. Syv! SYV! Jeg vil da slet ikke vide hvad vi havde kørt på literen hvis vi havde købt en benzinmodel så. Nå, men i det mindste var Forster en hyggelig lille by ved vandet hvor folk var afslappede og helt nede på jorden. Her hyggede folk sig fx med et slag golf. Lige ved siden af golfbanen lå en strand! Her spiste vi noget hurtig frokost og tog en slapper - det var jo over en time siden vi sidst havde ligget på en strand :O)

Efter frokostpausen cruisede vi videre mens vi nød udsigten. Efter et par timer ankom vi til Port Mauquire, hvor vi havde besluttet os for at slå lejr. Her smuttede vi en tur forbi turistinformationen og fik et gratis kort over byen og området og fik udpeget et par campingpladser. Et eller andet sted på vejen jublede Henriette da hun så en reklame for Ice Age 2 som lige er kommet i biograferne hernede. Den ville jeg også selv meget gerne se, så vi drønede ned til den lokale biograf og købte to biletter til senere på aftenen :O)

Campingpladsen vi checkede ind på var ifølge både turistinformationen og de øvrige campister på stedet byens billigste. På trods af det fik vi alligevel lov at betale 21$ for at campere natten over. Komplet blæst... Nå, men vi fik lavet noget mad og ordnet lidt af hvert og snakket med nogle tyskere som også benyttede sig af deres raffinerede campingkøkken. Efter at have ordnet opvask osv. kørte vi tilbage til byen og gik i biffen som planlagt. Dette var uden tvivl dagens højdepunkt! Ice Age 2 er hylende grinagtigt - helt sikkert en værdig efterfølger! :o)

Sweet as!

2 Comments:

At 6:46 PM , Anonymous Anonymous said...

hej rasmus

her får i en morgen-hilsen from denmark.håber i nyder vejret i Australien.pas på i ikke drikker for mange kolde bajer ellers bli´r i meget fuld & syg

from denmark
mikael

At 4:11 AM , Anonymous Anonymous said...

Hej Henriette og Rasmus.

Fed dyt med alifælge og tonede hinduer, om end jeg helst ikke vil udtale nummerpladens bogstaver i een sætning. Det må være rart for jer, at være uafhængige af den offentlige trafik, og øvrige busser der ikke "venter" på deres passagere. God ide at give Henriette en nøgle der virker, så kan hun da tøffe afsted, hvis du enten skulle have glemt det, eller på anden måde skulle komme for sent til afgang!! I får da set en masse spændende steder, og det er flotte billeder (dækker dog stadig teksten) der uploades på bloggen. Så kommer det gyldne spørgsmål igen. SKAL I IKKE SNART ARBEJDE LIDT? Her i lille DK er alt ved det gamle, dog præget af at det i dag er "langmandag" da jeg er startet igen efter 1 md. ferie. Iøvrigt lidt sjovt at følge de andres blog(s) hvor du et sted er omtalt som Arnold. Lad nu ikke ham med øksen komme for tæt på bilen, da den ser rimelig velholdt ud. Nu må i have fortsat god tur, og lige for at komme din mor i forkøbet. Husk at køre forsigtigt, og drik rigeligt med væske i form af vand. Pas dog på at tisseleif ikke får træk, når du sidder med kørearmen i det åbne vindue når i cruiser derud af.